Home » Nieuws

Venray 22-04-2019

Voor het eerst in het 10 jarige bestaan van de F2 Stockcar Supercup was er 1 wedstrijd op asfalt gepland.
Raceway Venray was de locatie en een ieder moest met hun wagen rijden waarmee ze ook op de shale rijden.
De deelnemers waren zowel bij de junioren als bij de 16+ rijders niet groot.
Misschien de terughoudendheid voor de asfalt, misschien de afstand naar Venray of misschien omdat er ook geracet werd op Kollum. Wie zal het weten.


Bij de junioren stak er 1 rijder met kop en schouder boven een ieder uit en dat was de telg uit de bekende stockcar familie van 't Veer.
#616 Andy van 't Veer, zoon van #16 John van 't Veer en kleinzoon van John senior.
Elke race reed hij de snelste rondetijd en werd dus klassement-winnaar van de dag.
Bij de interviews tijdens de ererondes bleek ook weer dat bij hem ook het race virus in zijn bloed zit en de spontaniteit straalde er vanaf zoals dat ook bij vader en opa het geval is.


De F2 Stockcars (senioren) kende ook maar 1 winnaar. #54 Xander van Wijlick uit Hout-Blerick. Dit seizoen overgestapt vanuit de junioren, liet deze dag zien dat niet met hem te spelen valt. Hij liet op Speedway Emmen en op Blauwhuis zijn visitekaartje al achter. Op de asfalt konden de toppers in de 16 ronden tellende heats de overwinning niet opeisen. Xander won zowel alle heats als ook de finale. En zoals hij zelf al aangaf: "Ik moet nog veel leren met het afstellen en uitwegen van de auto." Ook een spontane rijder die het racen in zijn bloed heeft en toch met beide benen op de grond blijft staan.

 

Tussenstanden staan op: Tussenstand

Lees meer »

Inschrijven F2 Supercup Raceway Venray

Beste F2 rijders,

Hierbij eventjes een update over de 3e qualifier van de F2 Supercup wedstrijd op Raceway Venray.
We hopen dat het een mooi vol deelnemersveld mag worden. Een sponsor heeft ervoor gezorgd dat de 3 dagwinnaars van de F2 Supercup shale rijders dubbel prijzengeld krijgen.

Voor de F2 Supercup junioren shale rijders, ongeacht het aantal deelnemers doen mee voor de punten van het F2 jr Supercup klassement en de gradings.
We gaan onder deze shale junior deelnemers 4 banden verloten die hiervoor beschikbaar zijn gesteld door een sponsor. Daarnaast is er ook sponsorgeld gesponsort wat wordt verdeeld onder de eerste 3 rijders van het F2 Supercup jr dagprijzen.

Schrijf je snel in, www.racewayvenray.com/aanmelden o.v.v. F2 Supercup

Lees meer »

F2 Supercup goes Tarmac op paasmaandag 22 april

Op paasmaandag 22 april wordt de 3e qualifier van de Automaterialen Ronald Morien Stockcar F2 Supercup op Raceway Venray verreden.

We zijn van harte welkom op Raceway Venray om de qualifiers voor de F2 Supercup uit te breiden naar asfalt.
Voor het eerst een qualifier op een asfaltbaan met de shale auto. De Stockcar F2 asfalt en de Stockcar F2 shale rijden gescheiden deze dag in afzonderlijke heats. Voor de F2 Supercup betekent dit dat je alleen mee kan rijden met je shale auto. De asfalt auto' s rijden dus apart en telt niet mee voor de Supercup.

De F2 junioren rijden zoals altijd voor de snelste rondetijd. In de heats zien we twee groepen met een halve baan verschil opgesteld staan. Dit heeft te maken met het F2 Supercup junioren puntenklassement. De asfalt junioren racen onder hun eigen reglement voor de heat. Er worden in 1 heat twee kampioenschappen verreden.

Voor meer informatie verwijs ik je naar de informatiestukken op de website van de F2 Supercup / Facebook. Voor vragen kun je contact met ons opnemen.

Je kunt je nu inschrijven, vermeld er even bij dat je meerijdt voor de F2 Supercup.
www.racewayvenray.com/aanmelden

Lees meer »

Tussenstand na Blauwhuis 7 april 2019

De tussenstand is bijgewerkt na de 2e qualifier die afgelopen zondag plaatsvond op Speedway Blauwhuis.

Veteraan #30 Toon Schut leidt het klassement gevolgd door UK38 Dave Polley en voormalig dubbel wereldkampioen #124 Wim Peeters.

Bij de Junioren staat #710 Roy Peetoom aan de leding gevolgd door #939 Jarno Emming en op een derde plek #78 Jorrit van der Wal.

De tussenstanden zijn hier te downloaden.

De volgende qualifier is op22 april, 2e Paasdag, op Raceway Venray.

 

Lees meer »

F2 Supercup 10e seizoen

Trots dat we zijn, dat we dit jaar het 10e seizoen van de  Ronald Morien F2 Stockcar Supercup ingaan.

Met wat gestart is als een droom, werd na  enkele jaren werkelijkheid. De kleinschalige F2 Supercup expandeerde al na het eerste jaar naar een grote cup die reeds ook door de BriSCA erkend is.

Laten we er ook dit jaar een enorm succes van maken waarvan de eerste qualifier komende zaterdag op Speedway Emmen is.

Lees meer »

Joshua Coleman komt zijn titel verdedigen

Met trots kunnen we mededelen dat de winnaar van de Ronald Morien F2 Stockcar Supercup  van 2018, de Engelsman #615 Joshua Coleman,  dit jaar zijn titel komt verdedigen in de finale.

Deze  finale wordt verreden op 1 september op Speedway Blauwhuis.

 

We are proud that we can confirm that the winner of the 2018 edition of the Ronald Morien F2 Stockcar Supercup, The UK driver #615 Joshua Coleman, will defend his title in the final.
This final takes place on September 1st  at Speedway Blauwhuis.

 

 

 

 

 

(Foto gemaakt door JM3Photos)

lucas oil products

Joshua is samen met Amy Webster leverancier van Lucas Oil products.

UK Oval track supplier for Lucas oil products. Supplying high quality oil and additives to racers and road users all around the UK.

 

https://www.facebook.com/aemotorsportuk/

Lees meer »

Informatie en kwalificatie procedure F2 Supercup 2019

Beste F2 rijders,

Voor het racejaar 2019 heeft de F2 Supercup een aantal ideeën bedacht, wij willen deze graag verder aan jullie toelichten om verdere onduidelijkheden te voorkomen.

 

Het betreft:

  • QR Venray 22 april 2019
  • Semi finals Emmen 24 augustus 2019
  • Overige datums F2 Supercup QR
  • World of Shale 26 oktober Mildenhall

 

  • QR Venray 22 april 2019
  • Na overleg tussen de F2 Supercup en Raceway Venray is het idee ontstaan voor een samenwerking. Afgelopen jaren waren de competities op het asfalt en gravel twee op zichzelf staande competities waarbij zelfs kwalificatiewedstrijden op dezelfde dag werden georganiseerd. De F2 rijders maar ook de organisaties vinden dit geen goede ontwikkeling en hebben tijdens de wintermaanden elkaar opgezocht en dat heeft geleid in de volgende samenwerking. Er is afgesproken dat er geen kwalificatie wedstrijden samenvallen dit jaar. Raceway Venray levert een WK kwalificatie wedstrijd in maar krijgt daarvoor een Supercup kwalificatie wedstrijd terug. Wat weer mooi aansluit bij een nieuw idee het zgn. “single car” concept.

 

Met als doel om in de toekomst het stockcar F2 asfalt en gravel dichterbij elkaar te brengen zodat de uitwisselbaarheid groter wordt. Daarom wordt er een F2 Supercup QR op Raceway Venray gereden met enkele aanpassingen. Op de wedstrijddag worden aparte heats en finale gereden voor de Supercup.

Auto's die minimaal 1 Supercup QR wedstrijd in 2019 hebben gereden mogen deelnemen. (dus 30 maart te Emmen en/of 7 april te Blauwhuis).

Daarnaast zijn er enkele technische aanpassingen:

 

Toegestaan:

  • Slipdiff
  • Remklauw rechtsvoor
  • Stabilisatorstang achterzijde

 

  • Niet toegestaan:
  •  Stabilisatorstang voorzijde

 

Het streven is om op lange termijn één competitieve auto te ontwikkelen waarmee zowel op

het asfalt als op gravel gereden kan worden, dit is het zogenaamde “single car” concept.

Dat zou betekenen dat auto's makkelijker op beide banen competitief deel kunnen nemen

aan de wedstrijden.

Het doel op lange termijn is o.a. om de sport goedkoper te maken zodat instappen makkelijker wordt en/of rijders met het meeste geld niet meer de overwinning kunnen “kopen”. Door het ”single car” concept geleidelijk in te voeren, willen we aan BriSCA UK laten zien welke richting wij willen volgen in Nederland om vervolgens aanpassingen in het BriSCA F2 technisch reglement voor te leggen aan BriSCA UK.

  • Een rijder die eerder heeft deelgenomen aan de 1e en/of 2e Supercup wedstrijd in 2019

moet met dezelfde auto aan de start verschijnen in de Supercup F2 klasse op Venray. Hij/zij

mag dus niet een andere auto lenen voor op het asfalt.

  • Het is niet toegestaan om met dezelfde auto deel te nemen aan de Supercup F2 klasse én

de asfalt F2 klasse op 22 april.

  • Iedere auto is verplicht met minimaal 3 remmen te rijden, conform het BriSCA F2

reglement.

  • Er wordt nauwlettend op de asbreedte en de breedte van de auto gecontroleerd.
  • Vóór is stabilisatorstang niet toegestaan, achter is vrij.

 

Overige informatie:

  • Geluid is belangrijk op Raceway Venray. Tijdens de vrije training wordt hierop

gecontroleerd. Auto's die niet voldoen aan de geluidsnorm worden niet toegelaten tijdens

de training of wedstrijden. De technisch eisen/normen zijn gelijk aan BriSCA F2 reglement.

  • Een rijder die wil deelnemen aan de Supercup wedstrijd op 22 april 2019 dient zich aan te

melden bij de organisatie van Raceway Venray. Dit kan via de website

https://www.racewayvenray.com/aanmelden of door een email te sturen naar

info@racewayvenray.com.

  • Een rijder dient een Raceway Venray jaarlicentie of een daglicentie te kopen. Een Raceway

Venray daglicentie kost 30 euro. Iedere rijder krijgt bij inschrijving 2 entreebandjes ter

waarde van 30 euro.

  • Een wedstrijddag bestaat uit 3 heats en een dagfinale. Puntentelling conform Supercup. Finale telt niet mee in puntentelling Supercup.
  • Trainen is mogelijk op 22 april vanaf ± 9:00 uur.
  • Maarten ondersteunt de vaste keurmeesters op Raceway Venray met keuren van de auto's

die deelnemen aan de Supercup op 22 april.

 

Supercup stockcar F2 junioren:

Op 22 april 2019 rijden ook de F2 junioren voor de Supercup. Er worden geen aparte heats

ingepland. Evenals andere wedstrijddagen op Raceway Venray rijden de F2 junioren op positie. Echter de rijders die meerijden voor de Supercup rijden ook op tijd. Dit wordt geregistreerd door Mylaps. F2 junioren mogen deelnemen aan de Supercup mits ze minimaal 1 Supercup wedstrijd in 2019 hebben gereden.

 

 

Dit toekomstvisie is inmiddels voorgelegd in de UK en daar wordt ondertussen ook uitgezocht en geïnformeerd bij de juiste mensen door een gerenommeerd persoon om dit uit te werken omdat er simpelweg werk aan de winkel is dat moge duidelijk zijn. De contacten zijn hedendaags vrij goed in UK en Nederland.

We gaan iets proberen wat ondertussen vanuit de Uk toegejuicht wordt met het oog op de toekomst. Er iets moois van te maken om het echte stockcar rijden terug op de baan te krijgen in plaats van stockcar racen en een stap in de goede richting te zetten.

Wij hopen uiteraard op een ouderwetse stockcar wedstrijd op het asfalt met voor iedereen gelijke kansen met voor een ieder mooie resultaten.

 

Semi Finales Emmen 24 augustus 2019

Het andere idee is om Semi Finales toe te voegen aan het Supercup programma. Dit zal plaatsvinden op 24 augustus 2019 te Speedway Emmen. Om je rechtstreeks in de Semi Finale te plaatsen moet je 3 QR hebben meegereden. De behaalde punten in het F2 Supercup klassement in deze QR bepaald haar/zijn startplek in de Semi Final. De top 8 in het Supercup klassement hebben recht op deelname aan de World of Shale 26 Oktober in Mildenhall.

 

Er zullen 2 semi finals verreden worden deze dag. De top 10 van elke Semi Final plaatst zich direct voor de Supercup finale op 1 september te Blauwhuis. De overige deelnemers zullen zich moeten kwalificeren via de Consi Semi Final die vooraf de Finale wordt verreden op Blauwhuis op 1 september. Hiervan gaat de top 8 door naar de finale. Alle rijders zullen hun best moeten doen voor deelname aan de Supercup. Zo kan er een verrassend startveld ontstaan. Een wit, geel, blauw dakker op polo-position. Het kan allemaal gebeuren door het verreden van Semi Finals.

 

De semi finals wordt een week voor de Supercup Finale verreden. Waarom? In Nederland hebben wij een beperkt aantal banen en datums. Ook tussen begin juli en eind augustus zijn er weinig gravel wedstrijden in Nederland. Mede door een aantal belangrijke wedstrijden in Nederland en Engeland (World Cup Venray, European Champion Northampton, Uk Open Skegness, Texel speedweekend ). Hierdoor zijn wij uitgekomen op 24 augustus te Speedway Emmen. Mochten we door weeromstandigheden de Supercup Finale op Blauwhuis niet kunnen rijden op 1 september, dan hebben we altijd nog de mogelijkheid dit door te schuiven naar 6 oktober te Blauwhuis.

 

Download hier de flowchart van het 2019 kwalificatie systeem aangaande semi-finals en consolation semi:

Lees meer »

2019 F2 Stockcar World Final kwalificatie procedure

In het weekend van 7 en 8 september dit jaar vindt op het asfalt circuit Buxton Raceway de World Final BriSCA F2 Stockcar plaats.

Zaterdagavond de World Final zelf en op de zondag de "World Final Payback"

De kwalificatie procedure is nu bekend en kan iedereen nu downloaden.

Lees meer »

Race agenda 2019

Kwalificatie F2 Stockcar Supercup 2019


De kwalificatie voor de Stockcar F2 Supercup finale zal dit jaar via een semi final systeem gaan (vegelijkbaar met het BriSCA F1  & F2 Stockcar World FinaL systeem).
De 60 beste puntbesten zullen verdeeld worden over 2 semi finals (ieder 30 rijders dus)
De top 10 van iedere semi final gaat door naar de finale.
Daarnaast kunnen van de niet-gekwalificeerden zich nog 8 rijders een plaats werven via de consolation semi final. Deze wordt op dezelfde dag verreden als de Finale, als een van de eerste heats.
In totaal gaan er dan 28 rijders door naar de finale plus nog eens 4 Engelse rijders.
In totaal zullen dus 32 rijders gaan racen om deze felbegeerde titel.
Na goed overleg zijn we overeengekomen dat ook 1 wedstrijd op Raceway Venray toegevoegd wordt als qualifier.
Zo kunnen we deze supercup nog meer toegankelijker maken.
Tijdens de Racing Expo in Leeuwarden op zaterdag 26 en zondag 27 januari zal de organisatie van de F2 Stockcar Supercup ook aanwezig zijn voor informatie en om vragen te beantwoorden.

Lees meer »

Engelsman Joshua Coleman wint de Supercup 2018

Gisteren werd de Formule 2 Stockcar Supercup finale verreden op Speedway Emmen. Na de voorrondes over 3 verschillende banen was de startopstelling bekend echter konden nog plekken verdiend worden middels een consolation semi final.
Deze werd gewonnen door #686 Klaas Jan Visser voor 325 #Jelmer Plantenga en #62 Robin Roos.
De met Nederlandse licentie rijdende ervaren Engelsman #381 David Polley had pole en de talentvolle #229 Tsjalle Greidanus stond naast hem bij de startopstelling. Op de tweede rij 2 voudig Wereldkampioen Wim Peeters en de eveneens Formule 1 stockcar rijdende #47 Patrick Tersteeg.

 

 

 

Joshua Coleman (Foto gemaakt door JM3Photos)

Titelverdediger #129 Michael Schutter stond achter de eerste rij Engelse rijders UK377 Daz Shaw en UK615 Joshua Coleman.
Na de start waren de kansen voor Greidanus gelijk voorbij doordat hij spinde en net zoals Rick de Graaff weer van achteruit moest starten.
Polley nam de leiding met achter zich Coleman die steeds dichterbij kwam. Halverwege kwam de onverwachtse duw op de bumper van Polley en Coleman nam de leiding over.
Achter hem was Peeters al constant aan het jagen en ook hij zag zijn kans schoon om Polley met een tik op de bumper voorbij te gaan. Polley liet het niet op zich zitten en een ronde later pakte hij zijn 2e plek weer terug. Intussen was Baarlonaar #136 Rick Lenssen opgeklommen naar plek 4 en ging ook hij de strijd aan met Peeters. Laatst genoemde moest genoegen nemen met plek 4.


In de top 3 veranderde uiteindelijk niet meer. Coleman is de eerste Engelsman die in de historie van de F2 Supercup de finale wint en de beker mee naar huis neemt. Polley werd 2e en Lenssen dus derde.

 

Volledige uitslag:

1- uk615 Joshua Coleman
2- 381 David Polley
3- 136 Rick Lenssen
4- 1 Wim Peeters
5- 47 Patrick Tersteeg
6- 335 Rick de Graaff
7- 231 Daniel van Spijker
8- uk488 Liam Bentham
9- uk 377 Daz Shaw
10- 141 Richard Falkena
11- 129 Michael Schutter
12- 126 Sjoerd Kranenburg
13- 159 Marcel Simons
14- 229 Tsjalle Greidanus
15- 12 Bart Verhoef

Lees meer »