Het informatiepakket dat hieronder wordt beschreven is ook digitaal als pdf-bestand te downloaden:

F 2 Supercup Info Procedure 2022
PDF – 395,7 KB

Stockcar Formule 2 Supercup 2022

De Stockcar F2 Supercup is een kampioenschap voor Formule 2 stockcars die in 2010 geïntroduceerd is om meer aandacht te krijgen voor deze race klasse. In het eerste jaar reden er nog maar weinig auto’s. Door het grote succes van deze Supercup is deze F2 Stockcar klasse enorm gegroeid. Dit was voor de F2 Supercup organisatie reden om zich te professionaliseren en is deze  F2 Supercup in 2012 een stichting geworden.

Helaas hebben we 2 jaar niet een Supercup kunnen organiseren i.v.m. Covid-19. De F2 Supercup is een cup met deelnemers uit Nederland, Engeland, Duitsland en België waarbij de races in Nederland verreden worden op shale banen. De succesvolle F2 Stockcar staat garant voor een competitieve raceauto. Degelijke techniek, betrouwbaarheid, veiligheid en gelijkheid zijn een aantal sleutelwoorden die synoniem staan aan de F2 Supercup.

 

De stichting F2 Supercup is een Non-profit organisatie en heeft geen winstoogmerk, echter er zijn wel inkomsten nodig (giften en sponsoring). De naam Stockcar F2 Supercup wordt ieder jaar gekoppeld aan een hoofdsponsor. In 2022 hebben we twee hoofdsponsors, Verhoef bandenservice uit Hooge Zwaluwe en automaterialen Ronald Morien zijn als hoofdsponsor aan de naam F2 Supercup gekoppeld. Voorgangers waren Gronico, HCD, Jatech, Snap-On.

 

De F2 Supercup is geliefd onder de coureurs vanwege de grote prijzen die er te winnen zijn en het een enorme eer is om winnaar van de supercupfinale te zijn. Ook voor het publiek is dit vanwege de strijd onderling een geliefde klasse. Er worden 6 qualifiers verreden, waarna een consolation en de grote finale aan het eind van het seizoen. Er worden vele prijzen beschikbaar gesteld voor de beste rijders, beste dakkleur, de puntenkampioen etc. De grote wisselbokaal rouleert ieder jaar. De oranje-wit geblokte spoiler voor de winnaar, de vele gereedschappen, onderdelen en raceaccessoires die er te winnen zijn worden beschikbaar gesteld door de sponsoren. Dit aspect is kenmerkend voor de F2 Supercup en de vele prijzen staan garant voor veel actie op de baan!

 

Omdat de F2 Supercup een groot succes is en er veel vraag was vanuit de F2 junioren om ook te mogen rijden in de F2 Supercup, is in 2015 gestart met de F2 Junioren Supercup. Inmiddels is de junioren klasse met een groot deelnemersveld in de F2 Supercup niet meer weg te denken met enthousiaste talentvolle rijders – de jeugd is de toekomst!

 

Procedure F2 Supercup

Hoe verder in 2022

WE PAKKEN DUBBEL UIT! Automaterialen Ronald Morien en Verhoef bandenservice!

Hoofdsponsor ben je vaak voor een paar jaar en dan geef je ‘het stokje’ weer door aan een ander. Zo gaat het ook bij de F2 Supercup, automaterialen Ronald Morien had na een paar jaar vaste hoofdsponsor te zijn geweest, aangegeven dat het na het jaar 2020 tijd was om ‘het stokje’ door te geven.

Maar ineens liep alles anders dan gepland, door de Corona wat ons allemaal overviel, werden alle races stilgelegd. Er was geen F2 Supercup in 2020 en ook in 2021 konden we geen F2 Supercup organiseren. Ondertussen waren er al wel wat oriënterende gesprekjes geweest met een potentiële nieuwe hoofdsponsor, Verhoef bandenservice, Bart is tevens zelf F2 rijder en was meteen enthousiast.

In 2022 worden de Corona maatregelen versoepeld en kunnen we weer racen en een F2 Supercup organiseren. Helaas heeft onze hoofdpromotor een herseninfarct gekregen en is hij voorlopig niet in staat de F2 Supercup te organiseren. We hebben zoiets moois opgezet, 10 jaar lang F2 Supercup, dat kunnen we nu toch niet zomaar voorbij laten gaan. We willen door, voor de rijders!

Ge en Maarten, de F2 keurmeesters sluiten aan bij het bestuur en bieden aan om het samen te gaan oppakken, Ge neemt Yme zijn taak als aanspreekpunt voorlopig over. Het bestuur is onlangs samen gekomen en hebben de racekalender vastgesteld en de taken verdeeld.

In deze korte tijd wordt Verhoef bandenservice benaderd en die houdt zijn belofte en wil graag nieuwe hoofdsponsor worden. ASF Racing Merchandise wordt ingeschakeld om snel het logo aan te passen met de herkenbaarheid van het oude logo.

Maar dan komt er een bericht van automaterialen Ronald Morien, er was nog geen sprake van om te stoppen als hoofdsponsor, in deze korte tijd is de communicatie spijtelijk niet helemaal goed verlopen.

Verhoef bandenservice en automaterialen Ronald Morien hebben onderling contact gehad en verheugden ons met het grote nieuws om samen hoofdsponsor te worden. Fantastisch nieuws, we zijn zeer verheugd dat we voor de F2 stockcar en de F2 stockcar junioren een spectaculaire F2 Supercup kunnen organiseren en het naar een hoger niveau te brengen.

 

We zijn druk bezig met de organisatie en het beloofd een vernieuwend jaar te worden, we zullen niet alles verklappen, dit zien jullie bij de 1e qualifier.

Ons doel is dat we ons inzetten voor een kampioenschap in deze mooie raceklasse, de stockcar F2 en de groeiende enthousiaste F2 stockcar junioren, waarin competitief gestreden wordt in het klassement en staan garant voor veel actie op de baan.

Er worden vele prijzen beschikbaar gesteld, iedere qualifier is er een mooie herinnering voor de beste 3 rijders en hebben we aandacht voor deze rijders. De klapper van het jaar is de finale, hierin zijn vele prijzen te winnen en wint de winnaar de felbegeerde oranje-wit geblokte spoiler, waarmee hij een jaar mag rijden. De wisselbokaal rouleert ieder jaar. Daarnaast strijden de rijders voor een plekje in de World Of Shale en de World Final, de beste rijders plaatsen zich door het klassement van de F2 Supercup en mogen naar Engeland.

Naast de 2 hoofdsponsors bestaat de F2 Supercup uit meerdere sponsoren, die het allemaal mogelijk maken om de F2 Stockcar sport op de kaart te zetten.

 

In 2019 is er aan de hand van een enquête onder de coureurs bepaald hoe we verder zouden gaan in 2020. Helaas hebben we geen Supercup kunnen organiseren in 2020 en 2021 i.v.m. Covid-19.

 

Voor het raceseizoen 2020 was er besloten dat er 1 qualifier in 2019 is verreden op Kollum en dat er 5 qualifiers in 2020 zouden worden verreden.

Er is nu besloten dat de qualifier van 2019 niet meer meetelt voor 2022. De reden hiervoor is dat we 2 jaar niet hebben kunnen rijden en er veel nieuwe rijders in de F2 klasse zijn, er veel F2 junioren zijn overgestapt naar de F2 klasse en er veel nieuwe jeugdige junioren gaan meerijden bij de F2 junioren. We starten met een frisse start in 2022, waarin iedere coureur evenveel kansen heeft.

 

Enquête 2019 kort samengevat: terug naar het oude systeem.

6 qualifiers per jaar, waarvan 2 op Blauwhuis, 2 op Emmen, 2 op Kollum. Geen qualifiers op asfalt en geen eendaagse evenementen toevoegen.

Alle datums >> qualifiers en finale in 1 kalenderjaar. Finale is laatste, geen qualifier na de finale.

Puntentelling >> 3 heats + 5 punten extra wanneer je start. Finalepunten tellen niet mee.

Geen schrapwedstrijd invoeren bij sr en jr.

Een junior rijder die halverwege het seizoen overstapt naar de F2 klasse, tellen de gereden QR mee (punten niet) om zich in de consulation te kunnen plaatsten (2x QR rijden mag je in consolation meerijden).

Standaards die iedere qualifier wordt uitgereikt aan de beste 3 rijders blijft, idem het prijzengeld voor de F2. Gevraagd is er om prijzen voor de junioren, hiervoor doen wij een oproep voor sponsors. Prijzengeld voor de F2 dagprijzen wordt door de clubs betaald per QR.

Geen semi finale, oude systeem hervatten = consolation vooraf aan de finale. Idee van semi finale is positief alleen te weinig actieve F2 rijders in Nederland om een mooie semi finale op te starten. Format hervatten, hele jaar rijden voor punten welke tellen voor de finale, consolation vooraf de finale. Meedoen aan consolation wanneer je 2x een QR hebt gereden.

Kollum toevoegen aan de finale naast Blauwhuis en Emmen, rouleren (Kollum 2020 finale).

Aantal deelnemers in de finale: 34 rijders.

Wanneer er niet voldoende finalisten zijn, deelnemers aanvullen aan de finale vanuit de consolation tot 34. Voostellingsronde behouden vooraf finale.

 

Het kampioenschap F2 Supercup

In seizoen 2022 zullen de F2 Supercup wedstrijden verdeeld over 3 organisaties verreden worden waar dan ook andere autosportklassen te zien zullen zijn.

  • Speedway Blauwhuis (kleibaan), wedstrijden worden georganiseerd door de FAC
  • Emmen Speedway (Shale Sintel circuit), wedstrijden worden georganiseerd door de ASE
  • Kollum “v/d Schaaf circuit” (kleibaan), wedstrijden worden georganiseerd door de NAC

 

Kwalificatiewedstrijden (QR)

De kwalificatiewedstrijden worden verreden op 3 verschillende banen in Nederland.

De inschrijvingen verlopen via de desbetreffende organisatie.

  • QR1 18 april                 NAC v/d Schaaf circuit          
  • QR2 23 april                 ASE Speedway Emmen
  • QR3 26 mei                  FAC Speedway Blauwhuis
  • QR4 6 juni                   NAC v/d Schaaf circuit
  • QR5 11 juni                 ASE Speedway Emmen
  • QR6 3 juli                     FAC Speedway Blauwhuis

Het raceseizoen telt 6 kwalificatiewedstrijden, deze bestaan telkens uit 3 manches en een finale.

Tijdens de kwalificatiewedstrijden tellen de behaalde punten van de 3 manches van de dag, de finale telt niet mee. De puntentelling van het klassement is volgens de telling (15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1). Iedere rijder die gestart is in een kwalificatiewedstrijd ontvangt 5 punten extra in het klassement, dit om de rijders te stimuleren voor het kampioenschap.

 

Tijdens elke kwalificatiewedstrijd zijn er dagprijzen voor de beste drie rijders van de verreden heats (finale telt niet mee). Deze drie dagwinnaars ontvangen na afloop van iedere kwalificatiewedstrijd de welbefaamde stockcarstandaard met een geldbedrag dat beschikbaar wordt gesteld door de organisatie van de dag. (1e prijs 100 euro, 2e prijs 50 euro en 3e prijs 25 euro).

De tussenstand in het klassement wordt telkenmale ge-update en gepubliceerd op onze website en Facebook pagina.

Het eindklassement is van belang voor de plaatsing in de consolation en in de finale van de F2 Supercup. Tevens is dit eindklassement de leidraad voor de plaatsing in de World of Shale (WOS) en de World Final (WF) , beiden in Engeland te verrijden.

 

Consolation (CSF)

Alle F2-rijders die minimaal 2 keer zijn gestart in een kwalificatiewedstrijd en te weinig punten hebben behaald voor rechtstreekse plaatsing in de finale, mogen in de consolation starten. Diegene met de meeste punten start op Pole Position in deze herkansing. De eerste 2 gefinishte rijders uit de consolation starten achteraan in de finale. Wanneer de 6 gereserveerde plekken in de finale voor de Engelse rijders niet worden bezet, worden deze plekken aangevuld vanuit de consolation op volgorde van de uitslag van deze wedstrijd. Junioren QR tellen mee voor telling consolation wanneer ze halverwege overstappen van junioren naar F2, punten uit de junioren vervallen.

 

Finale

Het hoogtepunt van de F2 Supercup is de grote finaledag, die bestaat uit het rijden van 25 ronden. De finale wordt dit jaar op 17 september op Kollum verreden. In een spannend concept wordt er fel gestreden voor de overwinning. De titel van “F2 Supercup winnaar” is een felbegeerde status voor de coureurs en mag een jaar lang rijden met de BriSCA goedgekeurde spoiler kleur in het oranje-wit geblokt, deze kleur is voor de winnaar van de F2 Supercup. Deze finale zorgt altijd voor veel spektakel.

 

De startopstelling van de finale wordt bepaald door de 26 gekwalificeerde rijders uit het eindklassement en wanneer de titelverdediger van vorig jaar niet genoeg punten voor de finale heeft behaald en zich niet gekwalificeerd heeft via de consolation race sluit hij achteraan in de finale. Tevens zijn er 6 plekken gereserveerd voor Engelse rijders.

Uiteindelijk starten er 34 finalisten (indien de titelverdediger zich niet gekwalificeerd heeft 35 rijders).

 

Voorafgaand aan de finale wordt er altijd gestart met de voorstellingsronde waarbij de rijders een herinnering krijgen.

Na afloop van de finale worden de eerste 5 gefinishte rijders gehuldigd. Dit vindt plaats op het middenterrein waarbij ook de wisselbokaal wordt uitgereikt. Daarna volgt een ereronde.

Kenmerkend voor de F2 Supercup finale zijn de grote geldbedragen en bekers voor de beste 10 gefinishte rijders.

Tevens zijn er vele andere prijzen te winnen, o.a. spoiler, onderdelen, banden en raceaccessoires, alles afhankelijk van wat er gesponsord wordt wat ieder jaar verschillend is. Al deze prijzen worden mogelijk gemaakt door de sponsoren!

Extra prijzen worden toegekend aan de best gefinishte wit-, geel-, blauw-, rooddakker en Superstar.

 

F2 junioren Supercup

De F2 junioren zijn rijders in de leeftijd van 12 tot 16 jaar die in dezelfde F2 stockcars rijden als de senioren, met dezelfde regels en hetzelfde motorvermogen. Het verschil zit hem in het wedstrijdreglement. Bij de F2 junioren wordt er bij de F2 junioren Supercup op rondetijden gereden en niet wie er als eerste over de finish komt. Dit ter veiligheid van de zeer fanatieke enthousiaste jeugdige coureurs.

De junioren mogen alle 6 qualifiers rijden, ook hier wordt klassement bijgehouden telkenmale ge-update en gepubliceerd op onze website en Facebook pagina.

Elke rijder die gestart is in een kwalificatiewedstrijd verdient 5 punten extra in het puntenklassement, dit om de rijders te stimuleren voor het kampioenschap. De drie dagwinnaars ontvangen na afloop van iedere kwalificatiewedstrijd de welbefaamde stockcarstandaard. Voor de F2 junioren is geen grote finaledag omdat er niet op positie wordt gereden en er andere wedstrijdregels voor de junioren gelden. Er worden wel finaleprijzen verdeeld, deze worden op de finaledag van de senioren uitgereikt. Ook is er een wisselbokaal en aan de 10 puntbeste rijders wordt een beker uitgereikt.

 

F2 Supercup reglement

De stichting F2 Supercup is te gast bij de organiserende organisatie en gaat mee conform het reglement van de organisatie c.q. Brisca F2. De organisatie/wedstrijdleiding/keurmeester neemt de beslissingen hierbij heeft de F2 Supercup geen rol.

 

De baanorganisaties kennen een duidelijk en strikt technisch en sportief reglement en is gelijk aan het BriSCA F2 reglement. Zaken buiten het reglement zijn onder geen enkele voorwaarde toegestaan.

Hierdoor zijn er geen onduidelijkheden over de (technische) grenzen binnen de F2 Supercup en is men ervan verzekerd dat de auto’s allemaal technisch gelijkwaardig zijn. Het enige verschil is de kunde en kwaliteit van de rijder. Aan het begin van ieder racedag worden alle F2 stockcars gekeurd door een keurmeester, deze keurt voor de baanorganisaties en de F2 Supercup. Deze keurmeester draagt zorg voor de controle van de auto’s op conformiteit aan het reglement en is bevoegd de eventueel benodigde sancties op te leggen.

Voor de sportieve en technische reglementen verwijzen wij naar de website van de Engelse www.BriSCAF2.com.

 

Er zijn tijdens iedere wedstrijd van de F2 Supercup keurmeesters aanwezig. De keurmeester controleert na afloop van de finales van de dag en bepaald hoe en wie ze keuren en kan willekeurig op iets keuren. Wanneer een auto wordt afgekeurd, bepaalt het bestuur van de organiserende organisatie in overleg met de keurmeester de consequenties. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat de coureur zijn punten van de dag kwijt is voor het klassement van de F2 Supercup, maar de afkeuring kan ook naar de NOSP gaan, die bepaalt dan de eventuele sanctie/schorsing.

In alle voorkomende gevallen waarin dit reglement niet voorziet wordt door het bestuur een definitief besluit genomen.

 

Samenwerking  met BriSCA F2 Engeland

De BriSCA F2 is de overkoepelende organisatie in Engeland. Sinds 2013 is er een samenwerkingsverband tussen de BriSCA F2 en de F2 Supercup.

 

World of Shale

De World of Shale is een grote titel die ieder jaar in Engeland op een shale baan wordt verreden. In 2022 wordt de WOS op 6 augustus verreden in Bradsford. De top 8 van het F2 Supercup klassement plaatst zich rechtstreeks voor de WOS.

Sinds 2013 rijden onze rijders ieder jaar in de top 5 mee in de WOS, waarvan 2 keer een 1e plek is behaald!

 

World Final

De World Final is ook een grote titel die ieder jaar in Engeland wordt verreden, die afwisselend op een asfalt of shalebaan wordt verreden. De WF wordt op 3-4 september verreden in Kings Lynn (gravel). Voor 2022 is er geregeld dat er 8 WF rijders (i.p.v. 6) zich rechtstreeks kwalificeren. Omdat het WF in 2022 op een shalebaan wordt verreden, plaatsen dit jaar de beste 6 rijders van het F2 Supercup klassement zich rechtstreeks voor de WF en 2 rijders plaatsen zich via het asfalt klassement.

 

Er mogen normaliter ieder jaar 6 Nederlanders meerijden in de WF. De kwalificatie hiervoor gaat via de F2 supercup in samenwerking met het asfalt.

Bij een WF op gravel zijn dit 4 via de F2 Supercup en 2 via het asfalt klassement, andersom bij een WF op asfalt zijn dit 4 via het asfalt klassement en 2 via de F2 Supercup.

Wanneer in de top 2 van zowel de asfalt als de F2 Supercup dezelfde rijders zitten, dan is het type baan waar de WF plaatsvindt bepalend voor kwalificatie naar Engeland.

Bijvoorbeeld: is dit asfalt, dan gaat de top 4 asfalt door, en zal plaats 3 en eventueel 4 uit het F2 Supercup klassement door mogen naar de WF in Engeland. Andersom is dit ook het geval, wanneer de WK op shale plaats vindt, dan gaat de top 4 uit het klassement van de F2 Supercup door, en zal plaats 3 en eventueel 4 aan de beurt uit het asfalt klassement.

Inschrijven (afmelden) WOS en WK

De F2 supercup wil na de laatste kwalificatiewedstrijd van 3 juli een korte periode voor inschrijven openen voor de WOS in Bradford en de WF in Kings Lynn. Dit om tijdig duidelijkheid te geven welke coureurs gaan rijden in Engeland. Hierdoor heeft de coureur voldoende tijd om de boot of hotel te boeken. Iedere coureur, ook al is hij rechtstreeks geplaatst moet zich aanmelden bij de F2 Supercup en Peter Schut.

Als een coureur zich heeft ingeschreven en hij/zij besluit toch niet deel te nemen moet men zich afmelden zodat de volgende door kan.

De F2 Supercup geeft in samenwerking met Peter Schut de namen door voor de WOS en WF (in samenwerking met Raceway Venray) en heeft contact met de promotors in Engeland en zal de rijders informeren. Via Peter Schut kunnen de rijders de inschrijving regelen.

 

Sponsoring

De F2 Supercup streeft ernaar zijn teams en rijders niet alleen een duidelijke en goed georganiseerde raceserie te bieden, maar ook zorg te dragen voor een totaalpakket dat men ook op commercieel gebied maximaal kan toepassen. De autosport in het algemeen en de F2 Supercup in het bijzonder biedt uitstekende kansen om bedrijven door middel van sponsoring aan de deelnemers en de F2 Supercup te binden.

 

De F2 Supercup straalt een sportief imago uit in een raceserie met gelijkwaardige snelle auto’s. De organisatie zorgt voor aandacht van diverse media door uitvoerige berichtgeving en een voortdurend up to date gehouden website en Facebook-pagina, door op autobeurzen te staan en via andere media.

 

Tijdens alle wedstrijden van de F2 Supercup wordt er veel aandacht door de vaste speakers besteed aan de sponsoren, de sponsoren worden meerdere keren opgenoemd.

 

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe sponsors, te denken valt aan een geldbedrag, onderdelen, gereedschappen etc. Voor informatie over de mogelijkheden kunt u contact opnemen met de organisatie van de F2 Supercup.

 

Website: www.f2stockcarsupercup.nl

Facebook: www.facebook.com/F2StockcarSupercup

Contactgegevens

Stichting F2 Supercup

Plaats van vestiging: Sneek

KvK nr. 55208894

Rabobank NL87 RABO 0136973353

 

Contactpersoon: Ge v/d Linden 06-13132049

Secretariaat: Welly Abma

Rode klaver 31

8607 EH Sneek

email: info@f2stockcarsupercup.nl

 

Stichting F2 Supercup:

Yme Mollema, bestuur en oprichter

Ge v/d Linden, waarnemer

Roland Louwsma, bestuur en oprichter

Welly Abma, secretaris/penningmeester, webmaster

 

Keurmeesters Stockcar F2 Supercup:

Maarten de Boer

Ge v/d linden

Arend Brookman

Speciale dank aan:

Alle sponsoren

FAC, Speedway Blauwhuis

ASE, Autospeedway Emmen

NAC, Nederlandse Autocross Club Kollum

F2 Stockcar Supercup Finale winnaars van de afgelopen jaren:

2010: #30   Toon Schut

2011: #99   Christiaan Smidt

2012: #277 Ronald Claes

2013: #30   Toon Schut

2014: #30   Toon Schut

2015: #116  Barry Bauer

2016: #116  Barry Bauer

2017: #30    Toon Schut

2018: UK615 Joshua Coleman

2019: #124   Wim Peeters

 

2015 Juniorcup: #36   Sander Goos

2016 Juniorcup: #141 Richard Falkena

2017 Juniorcup: #129 Tsjalle Greidanus

2018 Juniorcup: #78 Jorrit van der Wal

2019 Juniorcup: #78 Jorrit van der Wal

 

WE PAKKEN DUBBEL UIT! Automaterialen Ronald Morien en Verhoef bandenservice!

Hoofdsponsor ben je vaak voor een paar jaar en dan geef je ‘het stokje’ weer door aan een ander.

Zo gaat het ook bij de F2 Supercup, automaterialen Ronald Morien had na een paar jaar vaste hoofdsponsor te zijn geweest, aangegeven dat het na het jaar 2020 tijd was om ‘het stokje’ door te geven.

Maar ineens liep alles anders dan gepland, door de Corona wat ons allemaal overviel, werden alle races stilgelegd. Er was geen F2 Supercup in 2020 en ook in 2021 konden we geen F2 Supercup organiseren. Ondertussen waren er al wel wat oriënterende gesprekjes geweest met een potentiële nieuwe hoofdsponsor, Verhoef bandenservice, Bart is tevens zelf F2 rijder en was meteen enthousiast.

In 2022 worden de Corona maatregelen versoepeld en kunnen we weer racen en een F2 Supercup organiseren. Helaas heeft onze hoofdpromotor een herseninfarct gekregen en is hij voorlopig niet in staat de F2 Supercup te organiseren. We hebben zoiets moois opgezet, 10 jaar lang F2 Supercup, dat kunnen we nu toch niet zomaar voorbij laten gaan. We willen door, voor de rijders!

Ge en Maarten, de F2 keurmeesters sluiten aan bij het bestuur en bieden aan om het samen te gaan oppakken, Ge neemt Yme zijn taak als aanspreekpunt voorlopig over. Het bestuur is onlangs samen gekomen en hebben de racekalender vastgesteld en de taken verdeeld.

In deze korte tijd wordt Verhoef bandenservice benaderd en die houdt zijn belofte en wil graag nieuwe hoofdsponsor worden. ASF Racing Merchandise wordt ingeschakeld om snel het logo aan te passen met de herkenbaarheid van het oude logo.

Maar dan komt er een bericht van automaterialen Ronald Morien, er was nog geen sprake van om te stoppen als hoofdsponsor, in deze korte tijd is de communicatie spijtelijk niet helemaal goed verlopen.

Verhoef bandenservice en automaterialen Ronald Morien hebben onderling contact gehad en verheugden ons met het grote nieuws om samen hoofdsponsor te worden. Fantastisch nieuws, we zijn zeer verheugd dat we voor de F2 stockcar en de F2 stockcar junioren een spectaculaire F2 Supercup kunnen organiseren en het naar een hoger niveau te brengen.

 

We zijn druk bezig met de organisatie en het beloofd een vernieuwend jaar te worden, we zullen niet alles verklappen, dit zien jullie bij de 1e qualifier.

Ons doel is dat we ons inzetten voor een kampioenschap in deze mooie raceklasse, de stockcar F2 en de groeiende enthousiaste F2 stockcar junioren, waarin competitief gestreden wordt in het klassement en staan garant voor veel actie op de baan.

Er worden vele prijzen beschikbaar gesteld, iedere qualifier is er een mooie herinnering voor de beste 3 rijders en hebben we aandacht voor deze rijders. De klapper van het jaar is de finale, hierin zijn vele prijzen te winnen en wint de winnaar de felbegeerde oranje-wit geblokte spoiler, waarmee hij een jaar mag rijden. De wisselbokaal rouleert ieder jaar. Daarnaast strijden de rijders voor een plekje in de World Of Shale en de World Final, de beste rijders plaatsen zich door het klassement van de F2 Supercup en mogen naar Engeland.

Naast de 2 hoofdsponsors bestaat de F2 Supercup uit meerdere sponsoren, die het allemaal mogelijk maken om de F2 Stockcar sport op de kaart te zetten. Wij hebben er zin in, en zien jullie op de 1e qualifier op 18 april te Kollum.

 

Resultaten van de Nederlandse rijders tijdens de World of Shale finales:

WOS 7 september 2013 Mildenhall

2e  Patrick Tersteeg H47

6e   Rick de Graaff H335

7e    Mark Tesselaar H40

12e Roy Maessen H4

14e Boy Tesselaar H345

15e Sjouke Abma H111

 

WOS 16 augustus 2014 Coventry

2e   Barry Bauer H116

3e   Toon Schut H30

4e   Patrick Tersteeg H47

14e Sjouke Abma H111

15e Boy Tesselaar H345

17e Sander Borst H95

 

WOS 18 september 2015 Kings Lynn

5e   Patrick Tersteeg H47

13e Sjengie Smidt jr. H218

15e Mark Tesselaar H40

 

WOS 6 november 2016 Belle Vue

1e   Patrick Tersteeg H47

9e   Chris van der Elst H103

15e Ad Kamps H799

 

WOS 15 september 2017 Mildenhall

4e   Patrick Tersteeg H47

8e   Richard Falkena H141

9e   Daniel van Spijker H281

12e Marcel Simons H159

 

WOS 25 augustus 2018 Stoke

1e   Dave Polley H381

 

WOS 27 oktober 2019 Northampton

1e Toon Schut H30

4e Bart Verhoef H12

7e Robin Roos H62

8e Marcel Simons H159

 

Resultaten van de Nederlandse rijders tijdens de World Final finales:

WF 10 september 2016 Mildenhall

1e Wim Peeters H124

3e Michael Schutter H129

 

WF 9 september 2017 Kings Lynn

1e Wim Peeters H124

9e Kay Lenssen H154 

 

WF 8 september 2018 Bristol

4e David Polley H381

9e Sebastiaan Vowinkel H33

 

WF 7-8 september 2019 Buxton

2e Wim Peeters H124